 | 1. Záchranné vybavení lodi při plavbě do 0,75 námořní míle od břehu tvoří nejméně:
|
| a) záchranný vor dimenzovaný na počet osob podle obsaditelnosti plavidla, |
| b) záchranné kruhy (podkovy) a záchranné vesty, |
| c) člun se vztlakovými komorami a bezpečnostní pás. |
|
 | 2. Předepsaný počet záchranných kruhů (podkov) na lodi při plavbě do 0,75 námořní míle od břehu je nejméně:
|
| a) jeden kus, |
| b) dva kusy, |
| c) tři kusy. |
|
 | 3. Záchranné kruhy (podkovy) musí být pro plavbu vybaveny:
|
| a) jeden kus záchranným lankem délky 20 m, druhý kus samozažíhacím světlem nebo světelně dýmovou bójí, |
| b) jeden kus plovoucí kotvou, druhý kus signalizační píšťalkou, |
| c) signalizační píšťalkou. |
|
 | 4. Záchranný kruh (podkova) má zpravidla barvu:
|
| a) zelenou, |
| b) bílou, |
| c) oranžovou. |
|
 | 5. Počet záchranných vest na lodi při plavbě na moři musí být nejméně:
|
| a) roven polovině osob na palubě, |
| b) o jednu vyšší než je počet osob na palubě, |
| c) roven počtu osob na palubě. |
|
 | 6. Je-li záchranná vesta vybavena příslušenstvím, pak to zpravidla bývá:
|
| a) sadou světlic v barvě bílé, modré a zelené, |
| b) samozažíhací světlo, píšťalka, sáček s fluorescenčním barvivem, |
| c) signalizačním zrcátkem. |
|
 | 7. Bezpečnostní pásy na lodi při plavbě do 0,75 námořní míle od břehu:
|
| a) nejsou vyžadovány, |
| b) se vyžadují v počtu jeden kus na plavidle, |
| c) se vyžadují v počtu odpovídajícím polovině osob na plavidle. |
|
 | 8. Záchranný ostrůvek na lodi při plavbě do 0,75 námořní míle od břehu:
|
| a) není podle vyhlášky povinnou výbavou, |
| b) se vyžaduje. Je možno jej nahrdit člunem se vztlakovými komorami, |
| c) je povinnou výbavou. |
|
 | 9. Havarijní situace, které mohou na lodi při plavbě na moři vzniknout, jsou:
|
| a) zranění či vážná nemoc člena posádky, |
| b) poškození motoru či takeláže plachetnice, |
| c) muž přes palubu, poplach požární, vodní, lodní (opuštění lodi), nasednutí na mělčinu. |
|
 | 10. Manévr muž přes palubu" je povinen kapitán:
|
| a) s posádkou nacvičit v případě hrozícího zhoršení počasí a provést o tom zápis do lodního deníku, |
| b) s posádkou nacvičit co nejdříve po vyplutí a provést o tom zápis do lodního deníku, |
| c) nacvičit s nezkušenou posádkou. |
|
 | 11. K hašení požáru na lodi nelze v žádném případě použít hasicí přístroj:
|
| a) práškový, |
| b) tetrachlorový, |
| c) vodní či pěnový. |
|
 | 12. Mezi prostředky, nezbytné na lodi v případě vodního poplachu (pronikání vody do poškozené lodi), patří:
|
| a) požární vědro, epoxidové rychleschnoucí tmely a polypropylenová lana, |
| b) cement tuhnoucí pod vodou, |
| c) vodní pumpy, lekážní prostředky (nepromokavá plachta, tabule plechu - plastu, gumy, matrace, lana vzpěry). |
|
 | 13. V případě lodního poplachu (opuštění vážně poškozené lodě) kapitán:
|
| a) opouští loď jako poslední, |
| b) nastupuje do záchranného člunu jako první, |
| c) musí zůstat na poškozené lodi, dokud se nedostaví pomoc. |
|
 | 14. V případě nasednutí lodi na dno závisí stupeň ohrožení a další postup na:
|
| a) druhu vrtule a výkonu motoru, |
| b) typu a váze kotvy a délce řetězu či lana, |
| c) rozsahu poškození lodě, jejím využitelném vybavení pro daný účel, druhu dna, poloze mělčiny vůči větru a na stavu moře. |
|
|